Realność świata duchowego była dla mnie tak samo pewna jak w przypadku świata fizycznego – Opowieść o moim życiu

Realność świata duchowego była dla mnie tak samo pewna jak w przypadku świata fizycznego. Jednak czułem potrzebę usprawiedliwienia tego przypuszczenia. Chciałem być w stanie powiedzieć sobie, że doświadczenie świata duchowego jest iluzją w tak małym stopniu jak doświadczenie świata fizycznego. W odniesieniu do geometrii mówiłem sobie: „Tutaj jest się dozwolonym, aby wiedzieć coś, czego umysł doświadcza poprzez swoją własną siłę.“ W tym uczuciu znalazłem uzasadnienie świata duchowego, którego doświadczałem. Miałem dwie koncepcje, które naturalnie były nieokreślone, ale które odgrywały wielką rolę w moim życiu mentalnym przed moim ósmym rokiem życia. (!) Rozróżniałem rzeczy jako „te, które są widoczne“ i „te, które nie są widoczne“.

Odnoszę się do tych spraw zupełnie szczerze, pomimo faktu, że te osoby, które szukają dowodu na to, że antropozofia jest fantastyką, być może wyciągną wnioski, że nawet jako dziecko byłem naznaczony darem do fantazji: nic więc dziwnego, że wyewoluowała we mnie również fantastyczna filozofia.

Wiem jak bardzo podążałem za własnymi skłonnościami w tworzeniu koncepcji o świecie duchowym – i z drugiej strony podążałem jedynie za wewnętrzną potrzebą – że sam mogę spojrzeć wstecz dość obiektywnie na dziecięcy, utrzymujący się na własnych siłach sposób bycia, w którym dzięki geometrii utwierdziłem się w tym, że muszę mówić o świecie, „który nie jest widoczny“.

Teraz muszę jeszcze tylko powiedzieć, że kochałem żyć w tamtym świecie (w świecie duchowym), ponieważ gdybym nie otrzymał światła z tamtej strony, to musiałbym zostać zmuszony do tego, aby odczuwać świat fizyczny jako pewnego rodzaju otaczająca mnie ciemność duchowa.


Źródło: link

Ten przekład był trochę trudny ze względu na to, że tekst który tłumaczyłem jest przekładem z niemieckiego na angielski, stąd też zdania czasami nie mają właściwej/zrozumiałej składni.

Jeśli ktoś chce pomóc w przekładzie tekstu, to proszę o wiadomość – kontakt znajduje się u góry po prawej stronie. Zachęcam też do pisania komentarzy z uwagami odnośnie innego przetłumaczenia tekstu.

Pozdrawiam

Skomentuj

