Karma

W rzeczywistości, prawo karmy jest najbardziej pocieszającym prawem jakie istnieje. Tak jak prawdą jest, że nic nie istnieje bez przyczyny, tak też prawdą jest, że nie istnieje nic, co nie pozostawia skutku. Mogłem urodzić się w ubóstwie i nędzy; moje zdolności mogły być bardzo ograniczone; jednak cokolwiek zrobię musi wytworzyć jakiś skutek, i cokolwiek teraz osiągnę dzięki pracowitości lub aktywności moralnej, z pewnością będzie miało skutek w przyszłych wcieleniach. Jeśli przygnębia mnie myślenie o tym, że zasłużyłem na to przeznaczenie (los), to równie dobrze może mnie pocieszać wiedza o tym, że to ja mogę oprawić mój przyszły los.

Każdy, kto naprawdę przyjmuje to prawo do swojego myślenia i czucia, wkrótce zda sobie sprawę z tego, jakie zyskał poczucie siły i bezpieczeństwa. Nie musimy rozumieć tego prawa we wszystkich szczegółach; staje się to możliwe dopiero w wyższych etapach poznania jasnowidzącego. O wiele ważniejsze jest to, że powinniśmy patrzeć na świat w świetle tego prawa, i żyć z nim w zgodzie. Jeśli będziemy to robili sumiennie przez wiele lat, wtedy prawo to stanie się częścią naszych uczuć. Weryfikujemy prawdę tego prawa poprzez jego stosowanie.


Źródło: link

Skomentuj

