Siergiej Łazariew – Modlitwa za innych


Poniżej wklejam tłumaczenie na podstawie napisów.

„Powiedziałeś, że materialne rzeczy mogą nam być dane za darmo, ale boskie – ani trochę. Również modlitwa za dzieci i krewnych może im pomóc, ale czy nie jest to dawanie czegoś za darmo?“

W rzeczywistości, poprzez modlitwę ofiarowujesz możliwość dla swoich dzieci i krewnych. Tą możliwość można wykorzystać lub nie. Zrozum: poprzez modlitwę ofiarowujesz możliwość (zmiany); ustawiasz im pewną podstawę. Jeśli modlę się w ten sposób: „Niech będzie po mojemu!“, czyli jeśli zaczynam naciskać i nalegać, to mogę zrównoważyć dziecko, ale szkodzę jego duszy, i poniosę za to konsekwencje.

Dlaczego każda modlitwa kończy się słowami: „Boże, niech będzie wola Twoja. Nie moja, lecz Twoja wola“? Tymi słowami ograniczam swoje pragnienia i ustanawiam podstawę, i nie podążam za wynikiem końcowym.

Pewna kobieta powiedziała mi: „Mój syn umierał, a ja modliłam się: Niech jego choroba przejdzie na mnie, niech on wyzdrowieje!“ Nie miał szans na przetrwanie, ale przetrwał. Teraz jest już dorosły. „On mnie nienawidzi, on mnie bije. Uświadomiłam sobie, że on się na mnie mści za to, że zrujnowałam jego duszę. On miał zabrudzoną duszę; miał umrzeć, aby to odpracować. Jednak wzięłam ten brud i zrujnowałam jego duszę, a teraz on się na mnie mści, ponieważ ratując jego ciało zrujnowałam jego duszę.“

Jeśli dbasz o człowieka i dbasz o ciało, to miłość i wyrzut energii pojawia się automatycznie. Jednak nasza główna pomoc wpierw powinna być dana poprzez miłość. Dawanie energii powinno znajdować się na drugim miejscu, a pomoc fizyczna na trzecim. Pamiętajmy, że w miarę jak ewoluujemy, potrzebujemy mniej pomocy fizycznej, a więcej pomocy duchowej oraz miłości.

Na wschodzie jest takie powiedzenie: „Daj człowiekowi rybę, a nakarmisz go przez jeden dzień. Naucz go łowić, a nakarmisz go na całe życie.“ W związku z tym, należy pomagać każdemu, ale w odpowiedni sposób. Dbając o innych miłością i energią powinniśmy przejść do subtelniejszych sposobów dawania i dbania.

Ponownie podkreślam, że prosząc o boskość i modląc się za krewnych, powinniśmy pomagać im we właściwy sposób. Z jednej strony jest to ustawienie dla nich podstawy; a z drugiej strony, w pewien sposób zakończenie pomagania na zewnątrz, traktowanie ich stanowczo lub powiedzenie: „Już czas, abyś przestał jeść ryby, i nauczył się jak je łowić.“


Źródło: link

Skomentuj

